zaterdag 4 juli 2015

Leven

Gisteren avond ging ik mijn dochter halen om 11 uur 's avonds. Wat een prachtige lucht was er te zien, bijna volle maan en nog niet helemaal donker. De kleuren waren zo bijzonder, Van donkerblauw naar lichtblauw, oranje naar zacht geel. Had ik maar een foto gemaakt. Ik denk er vaak te laat aan om te doen.
Het was zo inspirerend dat ik het voorblad van een Hema A4 notitie boek met ringband in deze kleuren wil spuiten. De eerste laag Gesso zit er al op, een tweede laag is nodig om de tekst en kleur weg te krijgen. Later meer hierover.


Het is warm...... 30 graden en de komende dagen gaat dat steeds verder omhoog. Best lastig om in een langzamer tempo te leven. De honden zijn gewend om overdag uit te gaan en dat is nu niet slim. Ik loop iedere ochtend om half 7 ons rondje en verder hebben ze gespeeld in de tuin waar we veel schaduw hebben. Bij de Action heb ik een zandbak schelp gekocht en dat gevuld met water. Groot feest! Kledder nat waren ze. Gelukkig niet daarna op de bank maar languit op de koude tegels in de keuken en gang. De hitte valt voor ons al niet mee maar je zal maar zo'n bontjas aan hebben. 



Dromen

Waar droom ik vandaag van? Reizen, naar bijzondere plaatsen met een betekenis. Ik zit te kijken naar Waar is de Mol met Floortje Dessing. Zij zijn in de Verenigde Staten waar ze Sedona bezoeken. Een spirituele plek voor de Indianen. Ik heb daar wat mee. Ooit..... ooit ga ik reizen.



Spiritueel

Voor mijn tuinhuisje was ik op zoek naar 3 bijzettafeltjes die onder elkaar passen. Weinig budget dus op naar de kringloop. Steeds zei ik dat ik tafeltjes wilde zoals we in ons voormalig vakantie huisje hadden. Geen poespas, geen gedraaide pootjes. Gewoon rechthoekig en stevig. Eerste kringloopwinkel had er twee staan, voor weinig maar met gedraaide pootjes en een beetje smoezelig.
De tweede kringloop had ook wat staan maar zo duur.... ieder tafeltje apart geprijsd en hoe! Op Marktplaats gekeken maar niets dichtbij. Misschien dan toch maar het eerste stel bij de kringloop? Helaas... verkocht! Nou ja..... zou er dan een reden zijn dat dit nu niet lukt?
Ja dus...
Nog een keer op Marktplaats kijken en ja hoor... DE tafeltjes zoals in het vakantie huisje. Precies dezelfde! En nog hier in het dorp op te halen. En dat voor maar 15 euro. Zo blij..... Het voelt als een cadeautje van het Universum.


Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten